دستگاه زنت دستگاه زنت .

دستگاه زنت

پارامتر های مؤثر در قیمت دستگاه زنت

قیمت دستگاه زنت

سیستم های خنک کننده، سیستم های گرمایشی و سیستم های تهویه مطبوع را می توان یکی از پر کاربرد ترین و آشنا ترین تکنولوژی های جهان دانست که در تمام نقاط جهان بسته به شرایط اقلیمی و آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت دستگاه های زنت برای فصل تابستان درست مشابه کولر آبی یا کولر تبخیری است. بر اساس این سیستم، جریان هوای گرم و خشک فصل تابستان در اثر تماس با رطوبت روی پوشال ها و پد های سلولزی خنک و رطوبت آن افزایش پیدا می کند.

این جریان هوای خنک شده با استفاده از فن عموما سانتری فیوژی به محیط انتقال پیدا می کند و جهت حرکت و سرعت آن نیز تنظیم و کنترل می شود.

بخش تهویه مطبوع زمستانی را نیز می توان درست یک هواساز دانست. به صورتی که کویل های آب گرم به دلیل توربونی جریان هوای گرم ناشی از فن سبب گرمایش هوا شده و خود خنک می شوند. این هوای گرم به محیط انتقال یافته و درجه حرارت محیط را افزایش می دهد. در مورد ریز فرآیند های صورت گرفته در دستگاه های زنت و مکانیسم های خنک سازی و گرمایشی آن و همچنین اجزای سازنده اش در مقالات پیشین سایت بحث شده است.

پارامتر های مؤثر در قیمت دستگاه زنت

قیمت دستگاه هواساز زنت با توجه به نوع طراحی و ساخت آن قابل تغییر است. همچنین برخی از امکانات و آپشن ها نیز وجود دارند که می توانند به صورت سفارشی در سیستم تعبیه شوند و قیمت دستگاه زنت را تحت الشعاع قرار دهند. قیمت دستگاه زنت در مقایسه با سایر انواع سیستم های تحویه نظیر؛ سیستم های هواساز، چیلر و بویلر موتورخانه ای و ... بسیار کم تر می باشد. دلیل این امر نیز صرفا عدم وجود سیستم کمپرسور در دستگاه های زنت است. کمپرسور ها و مبدل های حرارتی اغلب دارای هزینه خرید و نگهداری بالایی هستند و می توانند روی قیمت اولیه سیستم تأثیر گذار باشند. در حالی که در دستگاه های زنت از پکینگ های مرطوب یا پوشال ها و پدهای خنک کننده سلولزی برای سرمایش استفاده می شود که اغلب دارای هزینه اولیه بسیار پائینی هستند و هزینه های عملیاتی به مراتب پائین نیز می طلبند.

نکته دوم در مورد قیمت دستگاه های زنت استفاده از امکانات و تجهیزات رطوبت زنی در دستگاه زنت است.

گاهی برای استفاده در فصل زمستان به ویژه برای مناطق با اقلیم جغرافیایی خشک از سیستم های رطوبت زنی یا رطوبت زدایی استفاده می نمایند که هزینه و قیمت دستگاه زنت را افزایش می دهد.

تاثیر فیلتر در قیمت دستگاه زنت

هم چنین نوع فیلتر های به کار رفته در سیستم دستگاه زنت نیز می تواند روی قیمت دستگاه زنت تأثیر گذار باشد. فیلتر های مورد استفاده در هواساز ها انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز قیمت ویژه ای دارند که کاربران می توانند با توجه به حساسیت کاربری محیط و نیاز خود و سقف هزینه ای که برای دستگاه زنت در نظر گرفته اند آن را انتخاب نمایند.

تاثیر سیستم کنترلی در قیمت دستگاه زنت

مورد مهم دیگری که نقش بسزایی در قیمت دستگاه زنت دارد، سیستم کنترلی آن است. در صورت استفاده از سیستم های کنترلینگ هوشمند طبیعی است که قیمت دستگاه زنت مربوطه افزایش خواهد یافت. اما باید در نظر داشت که اعمال سیستم های هوشمند کنترل دما و رطوبت در دستگاه های هواساز و انواع مختلف آن ها میزان رفاه این سیستم ها، دقت عملکرد شان و هم چنین کارایی آن ها را ارتقا می بخشد.

به علاوه، هزینه های عملکردی سیستم و البته دستگاه زنت نیز در این شرایط می تواند به دلیل کاهش خطا های انسانی، افزایش دقت و راندمان عملکرد و هم چنین کاهش مصرف انرژی سیستم به مراتب کاهش پیدا نماید. قابلیت استفاده از ریموت کنترل می تواند برای بسیاری از کاربران توجیه اقتصادی بسیار مطلوبی بوده و اهمیت سیستم های اتومات کنترلی را نشان دهد.

تاثیر واسط تبخیری در قیمت دستگاه زنت

نوع واسط تبخیری به کار رفته در بخش سرمایش تبخیری سیستم نیز می تواند تعیین کننده قیمت دستگاه زنت باشد.

پد های سلولزی علیرغم دارا بودن مزیت های فراوان اغلب هزینه بالا تری نسبت به پوشال های معمولی دارند و می توانند نقش به سزایی در نحوه عملکرد سیستم و در عین حال قیمت خرید آن داشته باشند. اما استعمال و استخدام این واسط ها نیز می تواند در دراز مدت به دلیل عمر مفید طولانی تر، عدم نیاز به تعمیرات و پاک سازی آن چنانی و مهم تر از همه افزایش راندمان عملکرد و کاهش انرژی مصرفی مقرون به صرفه تر نیز باشد.

اما موارد دیگری نیز می توانند وجود داشته باشند که به صورت جداگانه و آپشنال در سیستم تعبیه شده و در قیمت دستگاه زنت مربوطه تاثیر گذار باشند. برخی از این موارد می توانند استفاده از فیلترهای با راندمان خیلی بالا، رطوبت زدا ها، سیستم های هیت ریکاوری و ... باشند.

البته همان گونه که عنوان گردید دستگاه های زنت اغلب جزو ارزان قیمت ترین سیستم های تهویه مطبوع به شمار می روند و صرفا در صورت درخواست و سفارش های خاص توسط مشتریان قیمت آن ها افزایش می یابد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت دستگاه زنت به وب سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

 


برچسب: قیمت دستگاه زنت،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۹:۵۶ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده