دستگاه زنت دستگاه زنت .

دستگاه زنت

پارامتر هاي مؤثر در قيمت دستگاه زنت

قيمت دستگاه زنت

سيستم هاي خنك كننده، سيستم هاي گرمايشي و سيستم هاي تهويه مطبوع را مي توان يكي از پر كاربرد ترين و آشنا ترين تكنولوژي هاي جهان دانست كه در تمام نقاط جهان بسته به شرايط اقليمي و آب و هوايي مورد استفاده قرار مي گيرند.

قيمت دستگاه هاي زنت براي فصل تابستان درست مشابه كولر آبي يا كولر تبخيري است. بر اساس اين سيستم، جريان هواي گرم و خشك فصل تابستان در اثر تماس با رطوبت روي پوشال ها و پد هاي سلولزي خنك و رطوبت آن افزايش پيدا مي كند.

اين جريان هواي خنك شده با استفاده از فن عموما سانتري فيوژي به محيط انتقال پيدا مي كند و جهت حركت و سرعت آن نيز تنظيم و كنترل مي شود.

بخش تهويه مطبوع زمستاني را نيز مي توان درست يك هواساز دانست. به صورتي كه كويل هاي آب گرم به دليل توربوني جريان هواي گرم ناشي از فن سبب گرمايش هوا شده و خود خنك مي شوند. اين هواي گرم به محيط انتقال يافته و درجه حرارت محيط را افزايش مي دهد. در مورد ريز فرآيند هاي صورت گرفته در دستگاه هاي زنت و مكانيسم هاي خنك سازي و گرمايشي آن و همچنين اجزاي سازنده اش در مقالات پيشين سايت بحث شده است.

پارامتر هاي مؤثر در قيمت دستگاه زنت

قيمت دستگاه هواساز زنت با توجه به نوع طراحي و ساخت آن قابل تغيير است. همچنين برخي از امكانات و آپشن ها نيز وجود دارند كه مي توانند به صورت سفارشي در سيستم تعبيه شوند و قيمت دستگاه زنت را تحت الشعاع قرار دهند. قيمت دستگاه زنت در مقايسه با ساير انواع سيستم هاي تحويه نظير؛ سيستم هاي هواساز، چيلر و بويلر موتورخانه اي و ... بسيار كم تر مي باشد. دليل اين امر نيز صرفا عدم وجود سيستم كمپرسور در دستگاه هاي زنت است. كمپرسور ها و مبدل هاي حرارتي اغلب داراي هزينه خريد و نگهداري بالايي هستند و مي توانند روي قيمت اوليه سيستم تأثير گذار باشند. در حالي كه در دستگاه هاي زنت از پكينگ هاي مرطوب يا پوشال ها و پدهاي خنك كننده سلولزي براي سرمايش استفاده مي شود كه اغلب داراي هزينه اوليه بسيار پائيني هستند و هزينه هاي عملياتي به مراتب پائين نيز مي طلبند.

نكته دوم در مورد قيمت دستگاه هاي زنت استفاده از امكانات و تجهيزات رطوبت زني در دستگاه زنت است.

گاهي براي استفاده در فصل زمستان به ويژه براي مناطق با اقليم جغرافيايي خشك از سيستم هاي رطوبت زني يا رطوبت زدايي استفاده مي نمايند كه هزينه و قيمت دستگاه زنت را افزايش مي دهد.

تاثير فيلتر در قيمت دستگاه زنت

هم چنين نوع فيلتر هاي به كار رفته در سيستم دستگاه زنت نيز مي تواند روي قيمت دستگاه زنت تأثير گذار باشد. فيلتر هاي مورد استفاده در هواساز ها انواع مختلفي دارند و هر كدام نيز قيمت ويژه اي دارند كه كاربران مي توانند با توجه به حساسيت كاربري محيط و نياز خود و سقف هزينه اي كه براي دستگاه زنت در نظر گرفته اند آن را انتخاب نمايند.

تاثير سيستم كنترلي در قيمت دستگاه زنت

مورد مهم ديگري كه نقش بسزايي در قيمت دستگاه زنت دارد، سيستم كنترلي آن است. در صورت استفاده از سيستم هاي كنترلينگ هوشمند طبيعي است كه قيمت دستگاه زنت مربوطه افزايش خواهد يافت. اما بايد در نظر داشت كه اعمال سيستم هاي هوشمند كنترل دما و رطوبت در دستگاه هاي هواساز و انواع مختلف آن ها ميزان رفاه اين سيستم ها، دقت عملكرد شان و هم چنين كارايي آن ها را ارتقا مي بخشد.

به علاوه، هزينه هاي عملكردي سيستم و البته دستگاه زنت نيز در اين شرايط مي تواند به دليل كاهش خطا هاي انساني، افزايش دقت و راندمان عملكرد و هم چنين كاهش مصرف انرژي سيستم به مراتب كاهش پيدا نمايد. قابليت استفاده از ريموت كنترل مي تواند براي بسياري از كاربران توجيه اقتصادي بسيار مطلوبي بوده و اهميت سيستم هاي اتومات كنترلي را نشان دهد.

تاثير واسط تبخيري در قيمت دستگاه زنت

نوع واسط تبخيري به كار رفته در بخش سرمايش تبخيري سيستم نيز مي تواند تعيين كننده قيمت دستگاه زنت باشد.

پد هاي سلولزي عليرغم دارا بودن مزيت هاي فراوان اغلب هزينه بالا تري نسبت به پوشال هاي معمولي دارند و مي توانند نقش به سزايي در نحوه عملكرد سيستم و در عين حال قيمت خريد آن داشته باشند. اما استعمال و استخدام اين واسط ها نيز مي تواند در دراز مدت به دليل عمر مفيد طولاني تر، عدم نياز به تعميرات و پاك سازي آن چناني و مهم تر از همه افزايش راندمان عملكرد و كاهش انرژي مصرفي مقرون به صرفه تر نيز باشد.

اما موارد ديگري نيز مي توانند وجود داشته باشند كه به صورت جداگانه و آپشنال در سيستم تعبيه شده و در قيمت دستگاه زنت مربوطه تاثير گذار باشند. برخي از اين موارد مي توانند استفاده از فيلترهاي با راندمان خيلي بالا، رطوبت زدا ها، سيستم هاي هيت ريكاوري و ... باشند.

البته همان گونه كه عنوان گرديد دستگاه هاي زنت اغلب جزو ارزان قيمت ترين سيستم هاي تهويه مطبوع به شمار مي روند و صرفا در صورت درخواست و سفارش هاي خاص توسط مشتريان قيمت آن ها افزايش مي يابد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص قيمت دستگاه زنت به وب سايت مهتاب گستر مراجعه نماييد.

 


برچسب: قيمت دستگاه زنت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۹:۵۶ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

دستگاه زنت، انواع آن و كاربرد هايش

دستگاه زنت

دستگاه زنت (Zent) دستگاهي دو منظوره كه علاوه بر ايجاد سرمايش و گرمايش، ميزان رطوبت هوا را نيز تنظيم كرده و مطابق با شرايط آب و هوايي ايران طراحي شده‌ است.

دستگاه زنت در تابستان، هواي گرم محيط را پس از عبور از روي سطوح گسترده خيس (پكينگ، پوشال و ... ) و انجام فرايند تبخير آب خنك مي‌ شود و به اين ترتيب هواي خنك و تازه‌ اي را جهت آسايش فراهم مي ‌سازد. در زمستان نيز پس از تركيب هواي برگشتي با درصد معيني از هواي تازه بيرون، پس از عبور از كويل گرمايشي آب گرم، دماي مناسب را براي مصرف كنندگان فراهم خواهد آورد. در واقع دستگاه زنت ساده‌ ترين دستگاه تهويه مطبوع متناسب با شرايط اقليمي كشور مي ‌باشد كه با صرف كم‌ ترين هزينه نگهداري و بهره برداري مي‌تواند شرايط آسايش را براي مصرف كنندگان فراهم آورد.

سمت گرمايش آن از يك كويل دو رديفه يا چهار رديفه تشكيل شده است و قسمت سرمايش آن از طريق سيستم پوشال و آب افشان عمل مي ‌كند كه به سيستم لوله كشي آب شهري متصل است. انتقال گرما يا سرما در اين حالت به طريقه اجباري و توسط فن دستگاه صورت مي ‌گيرد. اين سيستم به دليل هزينه كم‌تر چه در موقع تهيه آن و چه در موقع نگهداري نسبت به ساير سيستم ‌هاي تهويه مطبوع و به دليل حذف لوله كشي به تمام اتاق ‌ها و عدم نياز به چيلر جهت سرمايش براي منازل مسكوني مؤسسات عمومي و صنعتي، آپارتمان ‌هاي چند واحدي و ... بسيار مقرون به صرفه است. با استفاده از اين دستگاه بعد از استقرار آن در محل مناسبي به نام زنت ‌خانه يا بالكون، صرفاً با يك كانال كشي به اتاق‌ ها مي ‌توان هواي مطبوع را در هر زمان به اتاق‌ ها هدايت كرد.

انواع  مختلف دستگاه هاي زنت

دستگاه هاي زنت در انواع مختلفي ساخته مي شوند كه مي توانند شامل موارد زير باشند:

·        زنت هاي سقفي

·        زنت هاي صنعتي

·        زنت هاي آپارتماني

اجزاي دستگاه زنت

·        كويل

·        پمپ آب

·        الكتروفن

·        كنترلر ها

·        استراكچر

·        پد هاي سلولزي

 

كاربرد دستگاه زنت

در سوله هاي صنعتي كه رطوبت مزاحمتي براي فرايند توليد ايجاد نخواهد كرد و منابع تأمين آب به قدر كافي وجود دارد، به شرط مرطوب نبودن اقليم محل پروژه، زنت، همچون ايرواشر، به علت قيمت پايين، مي تواند گزينه مناسبي براي نياز تهويه مطبوع آن فضا باشد. ضمن آن كه از زنت به دليل ابعاد كوچك تري كه در مقايسه با ايرواشر دارد، مي توان در مصارف خانگي (زنت آپارتماني) نيز استفاده كرد.

مزاياي دستگاه زنت

مزيت اصلي اين دستگاه در اين است كه مي توان آن را در پشت بام نصب و راه اندازي كرد. در صورت عدم وجود فضاي كافي سيستم مناسبي است. مزيت مهم ديگر اين دستگاه حذف لوله كشي‌هاي افقي (كف خواب) در داخل آپارتمان‌ ها است و تعداد لوله‌ كشي ‌هاي عمود (رايزر) را نيز به حداكثر ۳ لوله براي هر دستگاه زنت تقليل مي ‌دهد. اين مطلب در دستگاه زنت ضمن كاهش هزينه مصالح و اجراي لوله‌ كشي‌ هاي مذبور، هزينه ‌هاي تعميرات بعدي ساختمان را براي اصلاح لوله‌ هاي كف خواب منتفي مي ‌سازد. در سيستم زنت رادياتور يا فن كويل وجود ندارد و به اين ترتيب ضمن صرفه‌ جويي در هزينه ‌هاي ناشي از خريد اين تجهيزات مقدار ديگري از فضاي مفيد واحد ها نيز آزاد مي شود. از آن جايي كه دستگاه با ارسال هواي گرم محيط را گرم مي ‌نمايد هميشه اين امكان وجود دارد در ساعت‌ هايي كه از مكان استفاده نمي ‌شود دستگاه را خاموش و در ساعت‌ هاي استفاده بعدي به فاصله زماني اندكي محيط را گرم و به اين ترتيب در مصرف سوخت صرفه‌ جويي كرد. با استفاده از دستگاه زنت در زمستان به هواي دمش، رطوبت نيز افزوده مي شود.

معايب دستگاه زنت

·        نياز به نگهداري توسط فرد آموزش ديده دارد.

·        براي مكاني مناسب است كه رسوبات آب كم باشد.

·        براي نصب دستگاه بايد حتما شاسي ساخت و توسط جرثقيل بايد بالا رود.

·        سرمايش ضعيف تر در مقايسه با سيستم هاي مشابهي مثل روف تاپ پكيج و يا تركيب چيلر و هواساز

دستگاه ميني زنت چيست؟

دستگاه ميني ‌زنت در حقيقت مدل فشرده همان دستگاه زنت است با اين ويژگي كه حجم دستگاه مذكور كم تر بوده و فضاي كمتري‌ از ساختمان را اشغال مي كند و زيبايي ظاهري آن بيشتر است. هدف از ساخت اين دستگاه اين است كه از يك دستگاه براي يك واحد مستقل استفاده شود نه براي يك آپارتمان چند واحدي كه چون حجم دستگاه كوچك است براحتي در ايوان هر واحد جا مي گيرد در نتيجه عمل گرمايش و سرمايش توام با تنظيم رطوبت يك واحد را به راحتي انجام مي دهد و به اين ترتيب مشكلات استفاده از يك دستگاه براي چند واحد از ميان مي رود و هر لحظه امكان كنترل و تنظيم رطوبت و گرما و سرما براي مصرف كننده بدون نياز به تكنسين متخصص وجود خواهد داشت. قسمت گرمايش و سرمايش آن مشابه دستگاه زنت است كه از دو طرف دستگاه ورودي براي تابستان و از يك طرف ورودي براي زمستان در نظر گرفته شده، در همان طرف نيز يك قسمت به هواي برگشتي از ساختمان اختصاص داده شده تا در زمستان به تنظيم دماي واحد مسكوني كمك نمايد.

تفاوت دستگاه ايرواشر و زنت

دستگاه ايرواشر، تجهيزات رطوبت زني قوي دارد، بنابراين حذف ذرات معلق هوا از طريق چسبيدن به قطرات آب امكان پذير است اما در زنت، پد هاي سلولزي و فيلترها نقش تهويه هوا را ايفا مي‌ كنند. امكان رسوب گرفتگي در يك ايرواشر وجود دارد اما در دستگاه هاي زنت، پد هاي سلولوزي پس از اين كه كارايي خود را از دست بدهند با پد هاي جديد جايگزين مي شوند. سيستم تهويه زنت به صورت يكپارچه مانند دستگاه هواساز و ايرواشر در يك محفظه سر بسته ارائه مي شود.

همان گونه كه در بالا اشاه كرديم در زنت هوا با عبور از فيلتر سلولزي ضد باكتريال خنك شده و بعد خارج مي شود، در اين دستگاه آب به صورت ريزشي از بالاي سلولز ريزش مي كند و سلولز كاملا خيس مي شود. اما در ايرواشر آب به صورت اسپري در هوا پودر مي شود و هوا با برخورد با آب اسپري شده خنك مي شود و خارج مي شود. يكي از دلايل استفاده از دستگاه زنت در اماكن مسكوني به خصوص در بالكن و داخل خانه بي صدا بودن اين دستگاه مي باشد چون آب به صورت ريزشي جريان دارد صدايي ندارد ولي ايراوشر به دليل صداي اسپري شدن آب بيشتر در پشت بام اماكن مسكوني كاربرد دارند.

محل نصب زنت

محل نصب زنت قسمتي از ساختمان كه داراي پنجره اي مناسب براي دريافت هواي تازه جهت رطوبت زني در تابستان باشد، است. جهت كاركرد درست دستگاه، اين پنجره بايد در زمستان بسته باشد. بنابراين اين دستگاه را مي توان در يك اتاقك مخصوص، روي بالكن يا پشت بام و يا داخل صقف كاذب ساختمان قرار داد.

نحوه انتخاب دستگاه زنت

در عملكرد سرمايش ميزان حجم هوادهي بر اساس (CFM.m3/hr) و براي عملكرد گرمايش، قدرت حرارتي كويل را با (kcal/hr) مشخص مي كنند. در نتيجه با توجه به نوع كاربرد مورد نظر مي توان دستگاه مناسب را انتخاب كرد.

قيمت دستگاه زنت

قيمت دستگاه زنت معمولا بر اساس توان تهويه اي آن، مدل دستگاه، برند توليد كننده، ابعاد زنت، نوع كاربري و تجهيزات داخل دستگاه تعيين خواهد شد. اين دستگاه ها بهترين عمل كرد را در هوا هاي سرد و گرم آب هوايي دارند و شما مي توانيد با تهيه دستگاه زنت مطلوب و مناسب را براي محيط زندگي و يا كاري خود فراهم آوريد.

مجموعه توليدي و صنعتي مهتاب گستر در زمينه توليد انواع سيستم هاي تهويه مطبوع به صورت حرفه اي در حال فعاليت است. شما هر گونه نيازي كه به انواع دستگاه ‌زنت و ديگر محصولات داشته باشيد توسط كادر مجرب و حرفه اي ما در كم ترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت به شما ارائه مي شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص دستگاه ‌زنت و نحوه توليد آن و همچنين اطلاع از قيمت دستگاه ‌زنت به وب سايت مهتاب گستر مراجعه نماييد.

براي ثبت سفارش با ما در تماس باشيد: 09127883721 – 66706377 – 66709528

سپاس از سايت يو آپلود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۱:۱۱ توسط:شركت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)